onsdag 2 maj 2012

En Siri mot en Sonya....



Den uppmärksamme lägger märke till att detta inte är den modell av kakelugn som vi beställde från början. Jag vill inte direkt påstå att butiken har briljerat med sin kunskap i detta ärende. Efter en del förseningar och när första ugnen äntligen hade levererats för montering, så upptäcker montören att vald modell inte bör installeras i ett nybyggt hus.
Det blir trassel och vi måste välja denna ugn istället, givetvis dyrare. Men fin. Och lägg märke till att detaljerna är i krom istället för i mässing - jag är trött, men nöjd!

7 kommentarer:

Maria sa...

Såååå snygg, grön av avund!! Men ack vad folk kan strula, förstår att det är rätt jobbigt att få allt att klaffa och bli som man vill! Kämpa på och lycka till!!!!!

Septemberflikka sa...

Tradigt! Men snygg som rackarn är den i alla fall. Kram

Anonym sa...

Den är kalasfin!
Moster P

Limetwig sa...

Snygg, men synd att säljarna va så okunniga... trist när det ska strula! Det blev väldigt hastigt bestämt med utflykten så jag hann liksom inte kolla om du kunde... men nästa gång då så :)
Men att du orkar måla alla dörrar 4 gånger dessutom... jag hade köpt dem vita och sen målat ett lager, så lat är jag ;)
Ha det bäst i vårsolen, Åse

Ida sa...

Gah så irriterande- men den är ju superfin verkligen! Kämpa på, det blir kanonfint! Mvh Ida

♥ Fyra årstider sa...

Å det blir toppen ändå, helt underbar!

Kram Lotta

Vickan sa...

Ja man blir matt på en del hantverkare/leverantörer. När jag renoverade min lgh för ett par år sedan gick de konstant under namnet målardjävelen och snickardjävelen.
MD hade tex struntat i att spackla en av väggarna för att det stod en bänkskiva där....som för övrigt inte hade varit där om han kommit den veckan han sa han skulle komma....
matt blir man.

Du så fint ni får det!